Umckaloabo

Pelargonium Sidoides ve Solunum Yolu Enfeksiyonlarının Tedavisi

• Bağışıklık sistemini uyaran ve destekleyen tedaviler çocuklarda giderek daha yaygın kullanılmaya başlanmıştır.
  • Solunum yolu enfeksiyonlarındaki semptomlar sitokin ve kemokinler gibi maddelerin salınımına bağlı olarak gelişir.
  • Bağışıklık sistemini uyaran ve destek veren ilaçlar bu maddeler üzerinden etkili olmaktadır.
  • Afrika Sardunyası olarak da adlandırılan Pelargonium sidoides veya umckaloaba bitkisel bir üründür.
  • Akut ve kronik solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisinde kullanılmaktadır.

umk   umka   ummk   uumkk

• İnsan ve hayvanlarda yapılan çalışmalarda etkileri 4 ana başlıkta toplanmıştır.
    Direkt ve indirekt antibakteriyel etkiler
    Antiviral savunmanın immün modülatör etkiler ile aktivasyonu
    Sekretuvar/mukolitik etkiler
    Hastalık davranışının inhibisyonu
  • Çalışmaların ortak sonucunda,Umckaloabo’nın soğuk algınlığı ve nezle gibi üst solunum yolu enfeksiyonlarında etkili ve iyi tolere edilen bir ajan olduğu,hastalık süresini kısalttığı,semptomlarda düzelme sağladığı yönündedir.
  • En sık saptanan istenmeyen etkileri alerjik reaksiyonlardır.
  • Nadiren bulantı,ishal,mide ağrısı görülebilir.

Doz

• Umckaloabo kullanımı ile ilgili en önemli nokta ‘iki günlük pencere’ dönemidir.
  • Yani ilaca enfeksiyon bulgularının başlamasından sonraki ilk 48 saat içinde başlanması gerekmektedir.
  • İlacın etkinliği hastalığın ileri bir döneminde kullanıldığında azalmaktadır.

0-6  yaş : 3X10 damla
6-12 yaş :3X20 damla
>12 yaş : 3X30 damla

Somer,Ayper.(2013).Pelargonium Sidoides veSolunum Yolu Enfeksiyonlarının Tedavisi,Clinic Pediatri.İstanbul:Akademi.(10 Eylül 2014)