Kızamıkçık

• Kızamıkçık, daha çok 5-9 yaş arası çocuklarda görülen bulaşıcı,döküntülerle kendini gösteren viral bir hastalıktır.
  • Kuluçka süresi 14-21 gündür.
  • Bulaşma öksürme, hapşırma veya konuşma sırasında virusun küçük tükürük damlacıkları ile alınmasıyla oluşur.
  • Döküntü öncesi ateş,halsizlik,iştahsızlık,burun akıntısı,gözlerde kızarıklık gibi belirtiler olabilir.
  • Döküntülerle beraber özellikle kulak arkası ve ensede lenf bezi büyümeleri oluşabilir.
  • Deriden kabarık olmayan kırmızı-pembe döküntüler yüzden başlayıp vücudun alt kısımlarına doğru ilerler.
  • Döküntüler 2.gün önce yüzde olmak üzere solmaya başlar,3.gün kaybolur.

220px-Rash_of_rubella_on_skin_of_child's_back  rubella_rash  z1

• Hastaların ¼’ü hastalığı döküntüsüz geçirir.
  • Ateş döküntülerin 3.gününden itibaren genellikle düşer.
  • Ateşin düşmediği hastalarda kompikasyon gelişme riski vardır.
  • Komplikasyon olarak orta kulak enfeksiyonu,sinüzit,zatürre,beyin iltihabı görülebilir.
  • Kızamıkçık,kızamığa kıyasla daha hafif geçirilir.
  • Bulaştırma döküntülerden 1 hafta önce başlar,1-2 hafta sonraya kadar devam edebilir.
  • Teşhis klinik olarak konulur,kuşkulu durumlarda laboratuvar analizleri istenebilir.
  • Tedavisinde özel bir ilaç kullanılmamaktadır.
  • Ateşli dönemde ateş düşürücüler kullanılır,istirahat ve bol sıvı alınması yeterlidir.

Konjenital Rubella Sendromu (Doğumsal Kızamıkçık Sendromu)

• Anne,hamileliğin ilk 3 ayında kızamıkçık ile enfekte olduğunda %90 bebekte doğumsal kızamıkçık sendromu görülür.
  • Hamileliğin 20.haftasından sonra geçirilmesi durumunda ise risk daha az olmaktadır.
  • Doğuştan olan sağırlığın en önemli nedeni anne karnında geçirilen kızamıkçık enfeksiyonudur.
  • Bu nedenle hamilelik öncesi ve hamilelik döneminde anne adayları kızamıkçık taramasından geçmelidir.
  • Doğumsal kızamıkçık sendromunun özel bir tedavisi yoktur.
  • Hamileliğin erken dönemlerinde saptanan enfeksiyonlarda hamileliğin sonlandırılması söz konusu olabilir.

Cataracts_due_to_Congenital_Rubella_Syndrome_(CRS)_PHIL_4284_lores  rubella31   115_10

Klinik Bulgular

• Düşük